ثبت در مناطق آزاد

ثبت شرکت در مناطق آزاد ایران

بر اساس تعاريف بين المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غير بندری است كه از شمول برخي از مقررات جاری كشور خارج بوده و با بهره گيری از مزايایی نظير معافيتهای مالياتی، بخشودگی سود و عوارض گمركی، عدم وجود تشريفات زايد ارزی ، اداری و مقررات دست و پاگير به توسعه سرزمين اصلی كمك می نمايد.

منطقه آزاد قشم

شهر قشم با جمعیت کل حدود 100 هزار نفر در شرقی‌ ترین نقطه جزیره قشم واقع شده‌ و به علت دید گسترده به جنوب، شمال و شرق، دید به تنگه هرمز، نزدیکی به بندرعباس و… همواره دارای اهمیت بوده و محل سکونت عمده جزیره محسوب می‌ شده‌ است. انتخاب شهر قشم به عنوان پایگاه اصلی توسعه منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم نیز بر اهمیت این شهر افزوده‌است.

منطقه آزاد کیش

جزيره کیش با مساحتي حدود 91 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری كرانه جنوبی ايران، در محدوده شمالی خليج فارس واقع است. شكل ظاهری جزيره به صورت يك بيضی است كه قطر بزرگ آن 15 کیلومتر و قطر كوچک آن 8 کیلومتر مي باشد. از نظر تقسيمات سياسی و اداری كشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد. ويژگي های جغرافيايی کیش -از جمله قرارگيری آن در منطقه جغرافيايي استراتژيک خليج فارس، آب و هوای مطلوب در 8 ماه از سال و دارا بودن سواحل مرجانی اين جزيره را برخوردار از موقعيتی ممتاز از حیث گردشگری و تجاری نموده است.

منطقه آزاد انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای ساحلی واقع در استان گيلان است. بندر انزلی بزرگترين و اولين بندر شمالی ايران در حاشيه دريای خزر (بر اثر فعل و انفعالات جوی و ساير عوامل طبيعی) امروزه از دو بخش انزلی و غازيان تشكيل ميشود که با پل به یکدیگر متصل میشوند. شهر بندر انزلی با مساحت 50 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 120 هزار نفری، یکی از متراکم ترین شهر های ایران است.

منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.